Cartier Roadster
Cartier Roadster verkopen bij het GoudWisselkantoor
Bij het GoudWisselkantoor hebben we al heel wat jaren ervaring op het gebied van in- en verkopen van Cartier Roadster horloges. Heeft u een Cartier Roadster horloge en wilt u dat laten taxeren of verkopen door een betrouwbare partij met veel expertise? Dan moet u toch eens langskomen bij een van onze Goudwisselkantoren voor een gratis waardebepaling van uw Cartier Roadster horloge.
Vertrouwd uw Cartier Roadster horloge verkopen aan de experts van het Goudwisselkantoor
De experts bij het Goudwisselkantoor kennen de materie van de Cartier Roadster goed. Ze weten waar ze mee te maken hebben. U kunt er dan ook van op aan dat u daar eerlijk behandeld wordt en een taxatie betrouwbaar verloopt. En dat u de marktconforme waarde krijgt voor uw Cartier Roadster horloge, mits deze in goede staat is. Een Cartier Roadster horloge wat u aanbiedt moet uiteraard echt zijn. Het moet in goede staat zijn en het liefste nog zoveel mogelijk van de originele doos en papieren erbij. Dit is voor verzamelaars namelijk erg belangrijk.
Achtergrondinformatie van uw Cartier Roadster horloge
Om u te helpen bij het herkennen of uw Cartier Roadster horloge echt is. Of uit welke collectie het is, bieden wij u op verschillende pagina’s wat achtergrondinformatie. Op deze pagina vindt u achtergrondinformatie over de Cartier Roadster. Een horloge dat misschien te jong is voor vintage is. Maar wel heel populair is op de gebruikte markt. Het verhaal achter het Cartier Roadster horloge is aansprekend voor autoliefhebbers. Als u uw Cartier Roadster horloge niet herkent in dit verhaal kunt u ook nog een van onze andere pagina’s bekijken. Aan de hand daarvan kunt u ook uw Cartier Roadster horloge herkennen. En anders zijn er altijd nog de experts van het Goudwisselkantoor, die veel ervaring hebben met Cartier Roadster horloges en deze vaak al snel herkennen.
De Cartier Roadster, een horloge voor autoliefhebbers
De Cartier Roadster is het enige horloge van het Franse huis Cartier, welke een link heeft met de autowereld. We zien natuurlijk wel vaker luxe horloges die een connectie hebben met de autowereld. Echter dan meestal bij merken als Rolex, Breitling, Chopard en Tag Heuer. Toch is de connectie die de Cartier Roadster met de autowereld heeft weer op een heel ander niveau. Misschien zelfs wel in een niche deel van die wereld. Namelijk het elegantere deel van die autowereld. Met klassieke auto’s zoals roadsters uit de jaren ‘50 en ‘60. De naam verklapt het eigenlijk al. Dit is zeker een van de mooiste mannenhorloges is die Cartier ooit gemaakt heeft. Echter produceert Cartier hem helaas niet meer. Het horloge heeft ook geen lange productielooptijd gehad. Deze werd voor het eerst op de markt gebracht in het jaar 2001. Koud 20 jaar later is het niet meer nieuw te koop.
De inspiratie voor de Cartier Roadster
De inspiratie voor de Cartier Roadster kwam uiteraard voort uit het type auto waar hij naar vernoemd is. Deze sportwagens waren zo typisch voor de jaren ‘50 en ’60. Ze kwamen veel in films van die tijd voor. En hadden een onmiskenbaar elegant design. Auto’s in die tijd waren misschien ook wel meer geconcentreerd op design dan op techniek. En dit is een filosofie die overeenkomt met de kijk die Cartier als juweliershuis op horloges heeft. Wellicht dat Cartier toen der tijd dan ook gekozen heeft om ze als een horloge te verbinden aan de autowereld, door voor dit type auto te kiezen. Dus ook bij de Cartier Roadster staat het design op nummer één. Een ander aspect waar Cartier voor dit horloge inspiratie vandaan gehaald heeft is de filosofie die het juweliershuis al jaren heeft. Om allesbehalve normale ronde horloges te maken. Tonneau vormen, rechthoek vormen en zelfs zigzag vormen heeft het huis al gemaakt en met de Roadster wilde ze wel in die traditie blijven.
Het design van de Cartier Roadster
De Cartier Roadster kast heeft een zogenaamd tonneau vorm. Dit is een langwerpige vorm waar we aan de twee zijkanten een ronding zien. Tonneau is het Franse woord voor vat of ton. En dat is dus ook wat we eigenlijk in de kast terugzien. Deze kast heeft in de klassieke vorm afmetingen van 43 bij 38 millimeter. In de chronograafversie zien we afmetingen van 47 bij 42 millimeter. De zogenaamde tonneau vorm doet ook een beetje denken aan de gril van een klassieke roadster. Of zelfs de algehele lijnen die we door zo’n auto zien lopen. Maar nog meer designelementen die aan een klassieke roadster doen denken komen terug in het saffierglas op de kast. We zien daar namelijk boven de datum aanduiding een loepje. Echter is dit niet een loepje, zoals we dat bijvoorbeeld bij Rolex zien. Dit loepje heeft prachtige rondingen en is volledig gevormd naar die typische voorruiten die we op roadsters uit de jaren ‘50 en ‘60 kunnen zien. Een buitengewoon elegant stukje design wat direct opvalt als mensen naar het horloge kijken.
En als we dan naar de wijzerplaat kijken, dan zien we dat deze geïnspireerd is op de snelheidsmeters van dit soort klassieke auto’s. Er is een prachtig lijnenspel wat je daarin terugziet. Toch blijft de wijzerplaat wel typisch Cartier met Romeinse cijfers en een treinrails in het midden voor de minuten aanduiding. De vorm van de kroon blijft ook in Cartier stijl, maar mist in veel gevallen de blauwe cabochon geslepen steen. De vorm van deze kroon zien we ook terug op bepaalde Tank horloges en op de Pasha. Als de Cartier Roadster als chronograaf wordt uitgevoerd, dan zitten er uiteraard nog twee elegante drukkers naast de kroon. Verder zijn er zowel versies in stalen band als in leren band uitgebracht. Daarnaast zijn er verschillende materialen gebruikt zoals goud en staal. Er zijn zelfs versies met diamanten voor dames, die ook qua afmetingen net iets kleiner waren.
De techniek van de Cartier Roadster
Cartier is van origine een juweliershuis en hecht niet zo veel waarde aan de techniek in het horloge. Toch is de techniek wel altijd goed op orde. Bij de Roadster is de techniek zelfs misschien spannend in sommige gevallen. Zo is er naast de klassieke versie met datum en tijd ook een chronograaf en zelfs een GMT horloge in de collectie geweest. Alle Roadster modellen waren ook met mechanische uurwerken. De uurwerken waren altijd van Zwitserse makelij. Vaak ging het in het geval van de Roadster om het ETA 2891-A2 uurwerk. Een automatisch uurwerk met 42 uur gangreserve.
De Cartier Roadster is nog altijd springlevend
De Cartier Roadster wordt helaas niet meer door Cartier geproduceerd en staat dus al een tijdje niet meer in de catalogus. Dit buitengewoon spannend en elegant horloge heeft maar een korte levensduur gehad. Maar echt weg is het eigenlijk nog lang niet. Het horloge is voor verzamelaars nog altijd springlevend. Het horloge is veel te jong voor de vintage markt. Toch zien we ze wel heel veel op de gebruikte markt en verschillende veilingen. Veel Cartier verzamelaars of horloge liefhebbers zijn nog altijd naar dit model opzoek. Daarnaast is er ook nog een groep van autoliefhebbers die dit horloge maar wat mooi vindt en het graag draagt of zou willen dragen. Cartier zelf heeft als alternatief de Drive de Cartier op de markt gebracht. De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat de Cartier Roadster qua populariteit zijn opvolger nog altijd overstijgt.
Cartier Trinity >| Cartier Santos 100 > | Cartier Santos Galbee > | Cartier Tank Française > | Cartier Ballon Bleu > | Cartier Tank Americaine > | Cartier Santos Dumont > | Cartier Tank Solo > | Cartier Tank Anglaise > | Cartier Panthere > | Cartier Tortue >
Uw Cartier Roadster horloge verkopen bij Goudwisselkantoor?
Bij Goudwisselkantoor kunt u langs voor een vrijblijvende en kosteloze taxatie van uw horloge. Verkoopt u uw horloge? Dan betalen wij u direct contant uit. Of indien gewenst per bankbetaling.
Maak een afspraak of kom langs