Omega Railmaster referentienummers

Omega Railmaster referentienummers

Omega Railmaster horloges verkopen bij Goudwisselkantoor

Bij het Goudwisselkantoor hebben we al heel wat jaren ervaring op het gebied van in- en verkopen van Omega Railmaster Heritage horloges. Heeft u een Omega Railmaster horloge en wilt u dat laten taxeren of verkopen door een betrouwbare partij met veel expertise? Dan moet u toch eens langskomen bij een van onze locaties. Via onze gratis taxatieservice weet u binnen een paar minuten de waarde van uw Omega Railmaster horloge.

Vertrouwd uw Omega Railmaster horloge verkopen aan de experts van het Goudwisselkantoor

De experts bij het Goudwisselkantoor kennen de materie van de Omega Railmaster goed. Ze weten waar ze mee te maken hebben. U kunt er dan ook van op aan dat u daar eerlijk behandeld wordt en een taxatie eerlijk verloopt. En dat u de marktconforme waarde krijgt voor uw Omega Railmaster horloge, mits deze in goede staat is. Een horloge wat u aanbiedt moet uiteraard echt zijn. Het moet in goede staat zijn en het liefst nog zoveel mogelijk van de originele doos en papieren erbij. Dit is voor verzamelaars namelijk erg belangrijk.

VIND EEN KANTOOR >

Het referentienummer van uw Omega Railmaster horloge

Om u te helpen bij het herkennen of uw Omega Railmaster horloge echt is, of uit welke collectie het is, bieden wij u op verschillende pagina’s wat achtergrondinformatie. Op deze pagina vindt u achtergrondinformatie over de referentienummers van de Omega Railmaster. Een horloge van Omega wat thuishoort in het rijtje van Omega horloges die iconisch zijn voor het merk. We vinden de horloges ook op de vintage markt terug omdat het al lang bestaat. Daarnaast zien we het ook nog op de nieuw en nieuw gebruikte markten. Als u uw horloge niet herkent in dit verhaal, kunt u ook nog een van onze andere pagina’s bekijken. Aan de hand daarvan kunt u uw Omega Railmaster horloge herkennen. En anders zijn er altijd nog de experts van het Goudwisselkantoor. Die hebben veel ervaring met horloges en herkennen deze vaak al snel.

Omega Railmaster CK2777

De Omega Railmaster met het referentienummer CK2777 is eigenlijk nog een stapje voor de Railmaster. Dit horloge was namelijk een soort van prototype van dit horloge nog voordat het voor de consument beschikbaar kwam op de markt. De Railmaster horloges met het referentienummer CK2777 werden gemaakt op bestelling voor luchtmacht troepen van bijvoorbeeld Canada en Pakistan. Het horloge maakte natuurlijk al wel gebruik van de beroemde Faraday kooi techniek die ervoor zorgt dat het horloge tot 1000 Gauss aan magnetische velden kan weerstaan. Verder zien we bij dit horloge een kast van 38 millimeter doorsnee gemaakt uit staal. De gladde bezel op het horloge is ook uit staal gemaakt en in de kast zien we een wijzerplaat die in zwart of wit uitgevoerd kan zijn. De minuten worden door streepjes aangeduid en de uren door grote Arabische cijfers die oplichten in het donker. De drie wijzers in het midden lichten ook op in het donker. Dit alles zorgt voor een goede afleesbaarheid. En dat is zeker belangrijk voor de luchtmachtpiloten die dit horloge droegen. Onder 12 uur staat het Omega logo gedrukt en boven 6 uur een grote pijl die bekend staat als de ‘’Fat Arrow’’. Dat is overigens ook de bijnaam van dit horloge. Officieel was dit horloge nog niet als Railmaster gedoopt en dus zien we die naam ook nergens terug. De kast is afgesloten met plexiglas en aan de zijkant zit een grote stalen kroon. Het horloge is zowel op leren als op stalen banden uitgebracht. Het horloge tikt op het kaliber 283 wat en mechanisch uurwerk van Omega is. Dit uurwerk moet met de hand opgewonden worden.

Omega Railmaster CK2914

De Omega Railmaster met het referentienummer CK2914 is de allereerste voor consumenten beschikbare Railmaster die ooit gemaakt is. Het horloge maakte deel uit van het Master trio van Omega. Dat bestond uit de Seamaster, Speedmaster en Railmaster. Het horloge is ontworpen voor wetenschappers die met magnetische velden moet werken. Daarom is het horloge wat dat betreft wel een technisch hoogstandje al lijkt het qua uiterlijk zo simpel. Dit horloge kan namelijk tot 1000 Gauss aan magnetische velden weerstaan, wat erg bijzonder is voor een mechanisch horloge. Dit effect is gecreëerd door de techniek van een Faraday kooi, welke in de Omega Railmaster CK2914 gebruikt is. We zien verder bij dit horloge een ronde kast met een doorsnee van 38 millimeter. De kast is gemaakt uit staal, net als de gladde bezel die op de kast zit. In de kast zien we een zwarte eenvoudig ontworpen wijzerplaat. De minuten worden aangeduid met streepjes en de uren met driehoekige markers die oplichten in het donker. Op de uren 3, 6, 9 en 12 staan wel Arabische cijfers. Onder 12 uur staat het Omega logo gedrukt en boven 6 uur staat Railmaster eveneens gedrukt. De drie wijzers in het midden lichten op in het donker. Dit zorgt net als de oplichtende markers voor goede afleesbaarheid. De kast is afgesloten met plexiglas en aan de zijkant zit nog een stalen kroon. Het horloge is zowel op leren- als stalen banden uitgebracht. In het horloge zijn verschillende uurwerken mogelijk waaronder de kalibers 283, 284, 285 en 286. Dit zijn allemaal mechanische uurwerken van Omega die met de hand moeten worden opgewonden.

Omega Railmaster 135.004

De Omega Railmaster met het referentienummer 135.004 is een horloge uit de Railmaster collectie van Omega. Dit horloge volgde de eerste commerciële Railmaster de CK2914 op, maar heeft helaas niet heel lang een plek op de markt gehad. Het horloge is eigenlijk niet zo heel verschillend van zijn voorganger. Zo zien we dat de 135.004 een kast heeft van 38 millimeter gemaakt uit staal. De gladde bezel op de kast is eveneens uit staal gemaakt en in de kast zien we een zwarte wijzerplaat van eenvoudig design. De minuten worden aangeduid door middel van streepjes en de uren door middel van driehoekige markers die oplichten in het donker. De wijzers lichten ook op in het donker en dit zorgt voor hele goede afleesbaarheid. Op de uren 3, 6, 9 en 12 staan grote Arabische cijfers en ook deze lichten op in het donker. Onder 12 uur zien we het Omega logo en boven 6 uur staat nog Railmaster gedrukt. De kast is afgesloten met plexiglas, wat in die tijd normaal was en aan de zijkant zit een stalen kroon. Het horloge kwam op zowel leren- als stalen banden. Technisch is het horloge uitgerust met het kaliber 286, wat een mechanisch uurwerk van Omega is dat met de hand opgewonden moet worden. Ook heeft het natuurlijk de techniek van de Faraday kooi. Dit zorgt dat het horloge tot 1000 Gauss aan magnetische velden kan weerstaan.

Omega Railmaster 165.002

De Omega Railmaster met het referentienummer 165.002 is een wat afwijkend horloge in de Railmastercollectie van Omega. Zijn alle Railmaster horloges veelal gelijk qua design, hier zien we toch wel een vreemde eend in de bijt. Zo zien we bij dit horloge een nog rondere kast dan de andere Railmaster kasten en de kast is ook 34 millimeter in plaats van 38 millimeter zoals gebruikelijk is bij de Railmaster. De kast is gemaakt uit staal en heeft geen echt duidelijk aanwezige bezel. In de kast zien we een witte wijzerplaat met grote Arabische cijfers met daaronder zwarte bolletjes om de uren aan te duiden. De minuten worden aangeduid door streepjes. Onder 12 uur zien we het Omega logo gedrukt en boven 6 uur staat Railmaster Official. De wijzers bestaan uit een zwarte uren- en minutenwijzer en een rode secondewijzer. Gesloten is de kast met plexiglas en aan de zijkant zit een stalen kroon. Het horloge kwam op een leren band. Technisch was het horloge uitgerust met het kaliber 550, wat een met de hand opgewonden mechanisch uurwerk van Omega is. Leuk om te weten is dat dit horloge de laatste Railmaster was die gemaakt werd voordat er een hele lange pauze in de collectie kwam. En dit model werd speciaal gemaakt voor Noord Amerikaanse spoorwegbedrijven, waar de werknemers het gebruikte om de treinen op tijd te laten rijden. Zo deed de Railmaster in principe zijn naam ook nog eer aan en diende het echt als een spoorweghorloge. Ondanks dat het slechts voor de spoorwegen gebruikt werd, had ook dit horloge de techniek van de Faraday kooi waardoor het tot 1000 Gauss aan magnetische velden kon weerstaan.

Omega Railmaster 2503.52.00

De Omega Railmaster met het referentienummer 2503.52.00 is een horloge uit de Railmaster collectie dat in 2003 uitgebracht werd. De Railmaster had een hele lange pauze gehad omdat het horloge niet zo succesvol bleek. Maar in 2003 besloot Omega het weer eens te proberen. Het was immers een bijzonder horloge. Zo kwam de 2503.52.00 op de markt en dit was in veel opzichten hetzelfde horloge, zij het wat gemoderniseerd en aangepast op de moderne tijden. Het horloge was eigenlijk qua maat niet heel veel groter, slechts 1 millimeter met een stalen kast van 39 millimeter doorsnee. Ook had het horloge weer een gladde bezel gemaakt uit staal. In de kast een zwarte wijzerplaat met streepjes die de minuten aanduiden en driehoekige markers die de uren aanduiden. Op de uren 3, 6, 9 en 12 ook weer grote Arabische cijfers die samen met de wijzers oplichten in het donker en zorgen voor goede leesbaarheid. Onder 12 uur het Omega logo en daaronder Railmaster geschreven. Boven 6 uur de chronometer certificatie en Co-Axial. Want technisch liep het horloge nu op een Co-Axial Escapement uurwerk het kaliber 2500 wat automatisch is. Ook werd er nu weer gebruik gemaakt van de Faraday kooi techniek en zelfs wat geavanceerder waardoor het horloge nu tot 15000 Gauss kon weerstaan aan magnetische velden. De kast is gesloten met saffierglas zoals dat in deze moderne tijden gaat en het horloge is aan een stalen band uitgebracht.

Omega Railmaster 220.10.40.20.01.001

De Omega Railmaster met het referentienummer 220.10.40.20.01.001 is de nieuwste versie van de Omega Railmaster die in het jaar 2017 op de markt kwam na wederom een korte pauze in het model. Het model is toen wederom één millimeter gegroeid en heeft nu dus een stalen kast van 40 millimeter met daarop een gladde stalen bezel. In die kast zien we wel weer het typische ontwerp van de Railmaster met een zwarte wijzerplaat waar streepjes de minuten aangeven en driehoekige markers de uren. Die driehoekige markers lichten net als de wijzers op in het donker en zorgen voor goede afleesbaarheid. Op de uren 3, 6, 9 en 12 staan grote Arabische cijfers in het wit. Dit is iets wat we ook van de ouder modellen kennen. Onder 12 uur het Omega logo en boven 6 uur staat Railmaster en de informatie over de chronometer certificering en het Co-Axial uurwerk gedrukt. De kast is afgesloten met saffierglas en aan de zijkant zien we een mooie geribbelde stalen kroon. Technisch is het horloge natuurlijk uitgerust met de Faraday kooi techniek, en wel zo geavanceerd dat het tot 15000 Gauss aan magnetische straling kan weerstaan. Het horloge tikt op het kaliber 8806 van Omega, wat een Co-Axial escapement heeft en daardoor Master Chronometer gecertificeerd is door de METAS in Zwitserland. Het horloge is uitgevoerd op een stalen band al zijn er ook versies van de nieuwe Railmaster collectie die op een textiel band komen. Die hebben dan echter weer een net iets ander referentienummer.

Uw Omega horloge verkopen?

Uw Omega horloge verkopen bij Goudwisselkantoor?

Bij Goudwisselkantoor kunt u langs voor een vrijblijvende en kosteloze taxatie van uw horloge. Verkoopt u uw horloge? Dan betalen wij u direct contant uit. Of indien gewenst per bankbetaling.

omega-horloge

Maak een afspraak   of kom langs